با کشتی یونانی کیش آشنا شوید.
نوشته شده توسط : badsa

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی کیش یکی از دیدنی های معروف کیش است که می توان با دیدن عکس کشتی یونانی به یاد جزیره کیش افتاد.کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به جزیره کیش برود و از کشتی یونانی کیش دیدن نکند.در ادامه با ما باشید.


 

در غروب جزیره مرجانی کیش در نزدیکی مجتمع شاندیز یک کشتی قدیمی عظیم الجثه ای در کناره سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به "کشتی یونانی کیش "معروف است.

نمایی از کشتی یونانی کیش

تاریخچه ای از کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در سال 1322 شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به  وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت از ايران، در سفر دريايي خود به كشور يونان در عرض جغرافيايي 26 و 20 درجه شمالي و sطول جغرافيايي 53 و 54 درجه شرقي به گل نشست .

نمایی قدیمی از کشتی یونانی کیش

هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدك كش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد اما هیچ کدام قادر به جابجایی این کشتی نبود و به ناچار سرنشينان آن مجبور به ترك کشتی شدند، چرا كه عمليات بيرون كشيدن این کشتی از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود.

اطلاعات بدست آمده از شركت بيمه لويدز لندن نشان دهنده اين است اين كشتي در زمانی که به گل نشست متعلق به كشور يونان و بنام *كولااف* بوده است.

نام های مختلف کشتی یونانی کیش

ظاهرا مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش در آن زمان موجب بر خورد کشتی به ساحل کیش شده است. اين كشتي در ابتدا "شيپور امپراتور" سپس "ناتوراليست" و در سال هاي بين 1338 تا يكسال قبل از توقف، در مالكيت خطوط كشتيراني ايران با نامهای  "سيروس فارس" ، "همدان" در تردد بوده است.

بومیان جزیره کیش می گویند که یونانی ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیدند!!! تا جاییکه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نماند.که البته گمان نمی رود این اظهار نادرست بوده باشد

اما آنچه که به این کشتی فرسوده و غول پیکر اهمیت می دهد موقعیت آن در غروب خورشید جزیره کیش است . غروب خورشید در سواحل غربی کیش از مناظر بسیار جذاب و تماشایی برخوردار است.پیشهاد میدهیم با رزرو تور ارزان کیش از این جاذبه بینظیر دیدن کنید.

نمایی از غروب کشتی یونانی کیش

درخشش آخرین نورپراکنی های خورشید بر پهنه آسمان طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت،ابر تابلویی چنان زیبا و خیال برانگیز را در پشت کشتی یونانی پدید می آورد که نظیر آن را کمتر می توان یافت. از این روست که همه روزه گروه زیادی از گردشگران و مسافران کیش در تور کیش دوربین بهه  دست به محل کشتی یونانی می روند و به تماشا و عکسبرداری از این منظره زیبا و خیال انگیز می پردازند.

نمایی از کشتی یونانی کیش 1

متاسفانه کشتی یونانی کیش این روزها در راحال نابودی می باشد،این در صورتی است که کشتی یونانی جزیره کیش یکی از جاذبه های اصلی جزیره کیش می باشد.

کشتی یونانی کیش در حال ویران شدن

منبع

https://badsagroup.com/greece-ship/





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: